Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αν δεν απαντήσει... [Αλίκη Κατσαρού]


Το πρώτο κλάμα αντήχησε στο μαιευτήριο, σαν τη μελωδία της ευτυχίας ολόκληρη. Ξεχύθηκε στους δρόμους, ανέβηκε τα βουνά, πέρασε τις θάλασσες, έκανε τον κόσμο δικό μου. Ένα κλάμα, ο κόσμος όλος.
Ο κόσμος στα χέρια μου.
Εγώ, μια άλλη.
«Άλλος δεν εγέννησε παρά η Μαρία το Γιάννη», άκουσα μια φωνούλα συγγενική.
Παράκουσα. Γιατί έγινα μια άλλη. Μια που δεν τη νοιάζει αν ο κόσμος συνεχίζει να γυρνά, ο δικός μου στροβιλίζεται σε ρυθμούς ‘βγαίν’ η βαρκούλα του ψαρά’, αν άνθρωποι εκτελούνται, αν η Αφρική σφάζεται σε εμφυλίους, αν η λωρίδα της γάζας ματώνει, αν ακόμα στον απέναντι κάδο κάποιος ψάχνει φαγητό. Ίσως να με ένοιαξαν λίγο τα καρτέλ της κοκαϊνης στην Ν. Αμερική, επειδή το παιδί μου κάποτε θα γίνει έφηβος, αλλά ούτ’ αυτό, γιατί το δικό μου παιδί, αποκλείεται.
Είμαι μάνα και μαζί είμαι η βασίλισσα της πολύτιμης ελληνικής μου οικογένειας.
Η απόσταση από το θηλασμό ως στις βρώμικες κάλτσες στο σαλόνι είναι όσο να πεις ‘μαμά’. Μαζεύω κάλτσες, διακοσμώ το δωμάτιο του, μαθαίνω ιστορία από την αρχή, διοργανώνω πάρτι, ψωνίζω φιρμάτα ρούχα για εκείνο, σερβίρω γεύμα στον καναπέ, μαζεύω τα πιάτα του, σβήνω τα λάθη στα τετράδια του, ανακρίνω τους φίλους του, το πάω σε χιόνια το χειμώνα, σε νησί το καλοκαίρι, δεν το αφήνω να κλάψει για τίποτα και το καμαρώνω σαν καλλιτέχνημα παγκόσμιας αξίας.
Γυαλίζω τη γυάλα του κάθε μέρα. Ευρύχωρη, πεντακάθαρη, ντιζάιν. Σιγά μην το αφήσω να αγγίξει τη βρωμιά του κόσμου.

Συνήθως κατοικοεδρεύω κι εγώ στη γυάλα. Συνήθως μιλώ σε πρώτο πληθυντικό. Εμείς διαβάσαμε, εμείς αρρωστήσαμε, εμείς πήγαμε αγγλικά.
Έσπασε το πόδι του και το βοηθάω στο ντους, ας έφτασε τα δεκαπέντε. Δάσος οι τρίχες, αλλά εγώ το γέννησα, τι πειράζει; Τσακώθηκε με κάποιο φίλο του και πήγα και καθάρισα, του είπα ‘μην ξαναμιλήσεις στο παιδί μου’. Άλλη φορά έβρισα κάνα δυο μανάδες και τρεις καθηγητές.
Θα καθαρίζω πάντα για πάρτη του.
Και την οικονομική κρίση καθάρισα. Βρίσκω τρόπο για το φιλέτο, για το βιολογικό γιαούρτι, για όλα. Παπούτσι δυο χρόνια δεν έχω πάρει, εκείνο έχει την τελευταία μόδα.
Του είχα μάθει να αποφεύγει τους Αλβανούς, τους ξένους γενικά, τα φτωχόπαιδα και τα αλητόπαιδα. Πάντα ρωτούσε το επάγγελμα των γονιών, τσέκαρε τα ρούχα και μετά έπιανε φιλίες.
Με έκανε περήφανη. Και τον πατέρα του το ίδιο. Καλοί βαθμοί, ήθος. Και ομορφιά. Να λέμε τα σύκα, σύκα και τη σκάφη, σκάφη.

…………………………………………………………………………………………..

Τριάντα έφτασε. Κουκλί. Χαρά στον άνθρωπο που θα μοιραστεί τη ζωή του με το παιδί μου. Ντάξει, δε δουλεύει ακόμα. Μαζί μας μένει. Τι να μαγειρεύει τώρα, να πλένει το παιδάκι μου. Εγώ καθαρίζω προς το παρόν. Θα βρει κάτι. Έχει ο θεός.

…………………………………………………………………………………………..

Το παιδί μου, μου είπε «σε μισώ».

Το παιδί μου το άκουσα να ψιθυρίζει «μαλακισμένη».

Το παιδί μου κάτι μου κρύβει.

Το παιδί μου το παρακολούθησα.

Το ανακάλυψα.

Πάει σε ψυχολόγο. Πάει σε κάποιον που το έχει στρέψει εναντίον μας, το έχει πιάσει κότσο και του τρώει τα λεφτά για να διαλύσει την οικογένεια μας. Το παιδί μου έχει τρελαθεί. Θα κάνω μήνυση στον κομπογιαννίτη. Θα πάρω το παιδί μου πίσω.

…………………………………………………………………………………………..

Το παιδί μου έφυγε.

Μας έστειλε μέηλ. Έγραψε πως είναι ευτυχισμένο.

Δεν ξέρω αν θα φτάσουν 3 κουτιά λεξοτανίλ. Θα προσπαθήσω όμως. Θα βάλω ένα CD με κλάμα  μαιευτηρίου και θα τα καταπιώ. Αν δε γυρίσει, θα τα καταπιώ. Του το έγραψα. Δεν απάντησε. Αν δεν απαντήσει ως αύριο, θα τα καταπιώ. Γιατί δεν είμαι. Απλώς δεν είμαι, με ευτυχισμένο το παιδί μου, μακριά μου.



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2023, Ιούλιος, Κέρκυρα.

Έχουμε τη μεγάλη τύχη να διατηρούμε ένα συμπαθητικό σπίτι στην Κέρκυρα, και έναν μεγάλο έρωτα για την ίδια την Κέρκυρα αλλά και για καθετί ωραίο. Όπως η ίδια η Κέρκυρα.  Πέντε καλοκαίρια δεν κατορθώσαμε να πάμε, για λόγους σημαντικούς και ασήμαντους. Φέτος ήταν υπόσχεση. Εγώ λόγω καταγωγής, έχω περάσει στην Κέρκυρα  περισσότερα από τα μισά καλοκαίρια της ζωής μου. Έχω τόσες αναμνήσεις, όσες δεν έχω για κανένα άλλο μέρος ή συμβάν. Θυμάμαι το αυτοκίνητο του παππού και της γιαγιάς που μας πήγαινε στις δημοφιλείς  παραλίες της εποχής, τον Ίψο, το Πέραμα, τον Άη Γιάννη. Μας πήγαινε και στα ξενοδοχεία, όπου ήταν όλοι φιλόξενοι και περιποιητικοί, περισσότερο με μάς που ήμασταν ντόπιοι, παρά με τους ξένους. Θυμάμαι τα θεόρατα κλαμπ σάντουιτς στο Mira Mare, το κοτόπουλο στο καλαθάκι στο K erkyra Golf και την ταβέρνα στο Πυργί όπου με τσίμπησε μια μέλισσα. Από την πόλη θυμάμαι τα αστραφτερά πεζοδρόμια και τους άδειους δρόμους τα απομεσήμερα, τα ψητά καλαμπόκια, τις άμαξες και τα τρίκλυκλα, ακό

Ο Ηγεμόνας και η Μαίρη

Βάζω απέναντί μου το πρόσωπό της. Είναι μεσήλικη, παντρεμένη, έχει δυο παιδιά, ένα σπίτι, δύο αυτοκίνητα, δυο πιστωτικές, καμία αποταμίευση, γενικώς μικρομεσαία. Στα τέλη του μήνα ζορίζονται αλλά τελικά τα καταφέρνουν με τον σύζυγο, δημόσια υπάλληλος αυτή, στέλεχος επιχείρησης εκείνος.   Έχω βρεθεί μαζί της σε κοινές συναναστροφές δυο τρεις φορές και βρίσκομαι κάθε μέρα στο Facebook . Η Μαίρη είναι η πιο μεγάλη επιτυχία του Ηγεμόνα, όπου ηγεμόνας είναι αυτός που φαντάζεστε. Τον θαυμάζει, τον γεμίζει καρδούλες, ευχές, συγχαρητήρια και συμβουλές.  Και δεν είναι μόνον η Μαίρη, είναι ο  άντρας της Μαίρης, οι φίλοι της Μαίρης, πολλές ακόμα Μαίρες που τον υποστηρίζουν φανατικά, και τον θεωρούν ό, τι καλύτερο μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Τον θεωρούν έναν προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτόμυαλο Ευρωπαίο με σοβαρότητα, εντιμότητα και τόλμη. Έναν πατριώτη που κουράζεται για το καλό της χώρας, που επιτελεί μεταρρυθμίσεις και έργο, που τελικά είναι, αν όχι μεσσίας, σωτήρας. Η Μαίρη ε

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται απαραίτη