Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΖΩ (άγαρμποι ερωτικοί στίχοι) [Σπύρος Γκόγκος]





Της γράφω και μου γράφει

είναι νύκτα στη σκοπιά

τα φώτα στα σύνορα μια ευθεία γραμμή

κι εκείνη χίλια χιλιόμετρα μακριά

υπομένει την έλλειψή μου

και με περιμένει

είκοσι χρονών παιδιά

στο άνθος της ηλικίας

στην άψη του πάθους μας


Της λέω, εδώ που είμαι μονάχος

με το όπλο μου

την ισοθερμική φανέλα μέσα απ’ την παραλλαγή

το σκοτάδι

το χιόνι

 τη νεκρική ησυχία

μου ήρθαν στο νου στίχοι για σένα


μου γράφει, θέλω να τους δω

αγάπη μου

θέλω να σε διαβάσω.


Ιδού, της λέω,

ας σκαρώσουμε το ποίημα, παρέα

(εγώ εκτεθειμένος στ’αγιάζι

και στις ξαφνικές εφόδους του λοχαγού

εκείνη κάτω από ένα πάπλωμα

και πάνω σε μιαν ηλεκτρική κουβέρτα

που δουλεύει στο φουλ

αγκαλιά με λούτρινα αρκουδάκια

τη σημερινή νύκτα

αύριο ποιος ξέρει με ποιον)


Λέγεται Ζω

της λέω

Ζω, μου γράφει

δυο γράμματα μόνον

σαν το Αν του Κίπλινγκ

  

ΖΩ


με διαβάζεις

διαβάζεις τη σκέψη μου

διάβαζέ με

διάβαζέ με

ρομάντζο είμαι

για σένα

ολίγον ακατάλληλο

με πλήθος πονηρών κεφαλαίων


κατεργάρη, μου γράφει

όλο εκεί το νου σου

και διανθίζει το μήνυμα με καρδούλες

μια φάτσα με κόκκινα μαγουλάκια

και καμπάνες

που σχεδόν τις ακούω να κτυπούν

χαρμόσυνα.

Από κοντά, είναι η αλήθεια

δεν κοκκινίζουν ποτέ τα μάγουλά της


σ’ έχω ερωτευτεί

και βλέπω τα χρώματα

ακούω τους ήχους

μυρίζω τ’ αρώματα

νιώθω τ’ αγγίγματα

όχι μόνον τα δικά σου

μα γύρω μου

στο κάθε τί


τώρα που είσαι μόνος στη σκοπιά

τί νιώθεις

με ρωτά


τίποτε, σκέφτομαι

έχω μουδιάσει απ’το κρύο

αγωνίζομαι να πληκτρολογήσω

με τα δύσκαμπτα δάκτυλά μου

Δεν της το γράφω όμως.


χειμώνιασε έξω

δεν έχει όμως κρύο στην καρδιά μου

η θέρμη σου

θ’ αρκούσε να ζεστάνει

χίλιες καρδιές

κι ας προτιμώ

να ζεσταίνει την δική μου μόνο καρδιά

χίλιες φορές


Αγάπη μου

(καρδούλες, καμπάνες, χαμόγελα)

τι θα συνέβαινε εάν ήσουν τώρα μαζί μου

τι θα ήθελες να μου κάνεις

(δεν θα κρύωνα, σκέφτομαι)


ήθελα

την ώρα που γλυκοκοιμάσαι

να σε φιλώ

στα μηνίγγια

να σε φιλώ στη σφραγίτιδα φλέβα

του λαιμού σου

εκεί που κόβει το μαχαίρι

του άπειρου δολοφόνου


(έκπληκτη φατσούλα

 πολλά ερωτηματικά)

θα με σκότωνες

στ’ αλήθεια

αγάπη μου


να σου προσφέρω φιλί

να νιώθεις τον έρωτά μου

και λίγο φόβο

απ’  την αγαρμποσύνη μου

μήπως πονέσεις


μα, δεν θα με πονούσες ποτέ

έτσι δεν είναι 


ο έρωτας

μικρή μου

είναι η νίκη της ζωής

είναι να νικάς το θάνατο


θα πέθαινες στ’ αλήθεια για μένα
με ρωτά


μαζί σου νιώθω νικητής

ζω

με όλη τη σημασία της λέξης


αυτό ήθελα να της γράψω αλλά

η αυτόματη γραφή σε τούτο το σημείο μπερδεύεται

και μου διαλύει τον ποιητικό οίστρο

και της γράφω

αντί για ζω

ζώον

με όλη τη σημασία της λέξης


είσαι ηλίθιος κι αγενής μου γράφει,

με είχες συγκινήσει

και κλείνει το κινητό


κι έχω μιαν ολόκληρη ώρα ακόμη

στη σκοπιά


κρύο

χιόνι

τα φώτα στα σύνορα μια ευθεία γραμμή
 


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2023, Ιούλιος, Κέρκυρα.

Έχουμε τη μεγάλη τύχη να διατηρούμε ένα συμπαθητικό σπίτι στην Κέρκυρα, και έναν μεγάλο έρωτα για την ίδια την Κέρκυρα αλλά και για καθετί ωραίο. Όπως η ίδια η Κέρκυρα.  Πέντε καλοκαίρια δεν κατορθώσαμε να πάμε, για λόγους σημαντικούς και ασήμαντους. Φέτος ήταν υπόσχεση. Εγώ λόγω καταγωγής, έχω περάσει στην Κέρκυρα  περισσότερα από τα μισά καλοκαίρια της ζωής μου. Έχω τόσες αναμνήσεις, όσες δεν έχω για κανένα άλλο μέρος ή συμβάν. Θυμάμαι το αυτοκίνητο του παππού και της γιαγιάς που μας πήγαινε στις δημοφιλείς  παραλίες της εποχής, τον Ίψο, το Πέραμα, τον Άη Γιάννη. Μας πήγαινε και στα ξενοδοχεία, όπου ήταν όλοι φιλόξενοι και περιποιητικοί, περισσότερο με μάς που ήμασταν ντόπιοι, παρά με τους ξένους. Θυμάμαι τα θεόρατα κλαμπ σάντουιτς στο Mira Mare, το κοτόπουλο στο καλαθάκι στο K erkyra Golf και την ταβέρνα στο Πυργί όπου με τσίμπησε μια μέλισσα. Από την πόλη θυμάμαι τα αστραφτερά πεζοδρόμια και τους άδειους δρόμους τα απομεσήμερα, τα ψητά καλαμπόκια, τις άμαξες και τα τρίκλυκλα, ακό

Ο Ηγεμόνας και η Μαίρη

Βάζω απέναντί μου το πρόσωπό της. Είναι μεσήλικη, παντρεμένη, έχει δυο παιδιά, ένα σπίτι, δύο αυτοκίνητα, δυο πιστωτικές, καμία αποταμίευση, γενικώς μικρομεσαία. Στα τέλη του μήνα ζορίζονται αλλά τελικά τα καταφέρνουν με τον σύζυγο, δημόσια υπάλληλος αυτή, στέλεχος επιχείρησης εκείνος.   Έχω βρεθεί μαζί της σε κοινές συναναστροφές δυο τρεις φορές και βρίσκομαι κάθε μέρα στο Facebook . Η Μαίρη είναι η πιο μεγάλη επιτυχία του Ηγεμόνα, όπου ηγεμόνας είναι αυτός που φαντάζεστε. Τον θαυμάζει, τον γεμίζει καρδούλες, ευχές, συγχαρητήρια και συμβουλές.  Και δεν είναι μόνον η Μαίρη, είναι ο  άντρας της Μαίρης, οι φίλοι της Μαίρης, πολλές ακόμα Μαίρες που τον υποστηρίζουν φανατικά, και τον θεωρούν ό, τι καλύτερο μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Τον θεωρούν έναν προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτόμυαλο Ευρωπαίο με σοβαρότητα, εντιμότητα και τόλμη. Έναν πατριώτη που κουράζεται για το καλό της χώρας, που επιτελεί μεταρρυθμίσεις και έργο, που τελικά είναι, αν όχι μεσσίας, σωτήρας. Η Μαίρη ε

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται απαραίτη