Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΖΩ (άγαρμποι ερωτικοί στίχοι) [Σπύρος Γκόγκος]





Της γράφω και μου γράφει

είναι νύκτα στη σκοπιά

τα φώτα στα σύνορα μια ευθεία γραμμή

κι εκείνη χίλια χιλιόμετρα μακριά

υπομένει την έλλειψή μου

και με περιμένει

είκοσι χρονών παιδιά

στο άνθος της ηλικίας

στην άψη του πάθους μας


Της λέω, εδώ που είμαι μονάχος

με το όπλο μου

την ισοθερμική φανέλα μέσα απ’ την παραλλαγή

το σκοτάδι

το χιόνι

 τη νεκρική ησυχία

μου ήρθαν στο νου στίχοι για σένα


μου γράφει, θέλω να τους δω

αγάπη μου

θέλω να σε διαβάσω.


Ιδού, της λέω,

ας σκαρώσουμε το ποίημα, παρέα

(εγώ εκτεθειμένος στ’αγιάζι

και στις ξαφνικές εφόδους του λοχαγού

εκείνη κάτω από ένα πάπλωμα

και πάνω σε μιαν ηλεκτρική κουβέρτα

που δουλεύει στο φουλ

αγκαλιά με λούτρινα αρκουδάκια

τη σημερινή νύκτα

αύριο ποιος ξέρει με ποιον)


Λέγεται Ζω

της λέω

Ζω, μου γράφει

δυο γράμματα μόνον

σαν το Αν του Κίπλινγκ

  

ΖΩ


με διαβάζεις

διαβάζεις τη σκέψη μου

διάβαζέ με

διάβαζέ με

ρομάντζο είμαι

για σένα

ολίγον ακατάλληλο

με πλήθος πονηρών κεφαλαίων


κατεργάρη, μου γράφει

όλο εκεί το νου σου

και διανθίζει το μήνυμα με καρδούλες

μια φάτσα με κόκκινα μαγουλάκια

και καμπάνες

που σχεδόν τις ακούω να κτυπούν

χαρμόσυνα.

Από κοντά, είναι η αλήθεια

δεν κοκκινίζουν ποτέ τα μάγουλά της


σ’ έχω ερωτευτεί

και βλέπω τα χρώματα

ακούω τους ήχους

μυρίζω τ’ αρώματα

νιώθω τ’ αγγίγματα

όχι μόνον τα δικά σου

μα γύρω μου

στο κάθε τί


τώρα που είσαι μόνος στη σκοπιά

τί νιώθεις

με ρωτά


τίποτε, σκέφτομαι

έχω μουδιάσει απ’το κρύο

αγωνίζομαι να πληκτρολογήσω

με τα δύσκαμπτα δάκτυλά μου

Δεν της το γράφω όμως.


χειμώνιασε έξω

δεν έχει όμως κρύο στην καρδιά μου

η θέρμη σου

θ’ αρκούσε να ζεστάνει

χίλιες καρδιές

κι ας προτιμώ

να ζεσταίνει την δική μου μόνο καρδιά

χίλιες φορές


Αγάπη μου

(καρδούλες, καμπάνες, χαμόγελα)

τι θα συνέβαινε εάν ήσουν τώρα μαζί μου

τι θα ήθελες να μου κάνεις

(δεν θα κρύωνα, σκέφτομαι)


ήθελα

την ώρα που γλυκοκοιμάσαι

να σε φιλώ

στα μηνίγγια

να σε φιλώ στη σφραγίτιδα φλέβα

του λαιμού σου

εκεί που κόβει το μαχαίρι

του άπειρου δολοφόνου


(έκπληκτη φατσούλα

 πολλά ερωτηματικά)

θα με σκότωνες

στ’ αλήθεια

αγάπη μου


να σου προσφέρω φιλί

να νιώθεις τον έρωτά μου

και λίγο φόβο

απ’  την αγαρμποσύνη μου

μήπως πονέσεις


μα, δεν θα με πονούσες ποτέ

έτσι δεν είναι 


ο έρωτας

μικρή μου

είναι η νίκη της ζωής

είναι να νικάς το θάνατο


θα πέθαινες στ’ αλήθεια για μένα
με ρωτά


μαζί σου νιώθω νικητής

ζω

με όλη τη σημασία της λέξης


αυτό ήθελα να της γράψω αλλά

η αυτόματη γραφή σε τούτο το σημείο μπερδεύεται

και μου διαλύει τον ποιητικό οίστρο

και της γράφω

αντί για ζω

ζώον

με όλη τη σημασία της λέξης


είσαι ηλίθιος κι αγενής μου γράφει,

με είχες συγκινήσει

και κλείνει το κινητό


κι έχω μιαν ολόκληρη ώρα ακόμη

στη σκοπιά


κρύο

χιόνι

τα φώτα στα σύνορα μια ευθεία γραμμή
 


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται...

Σήμερα , 17 Νοεμβρίου 2024. [ Αλίκη Κατσαρού ]

  Είχα μια απελπιστικά δύσκολη μέρα. Από αυτές που θες να σβήσεις από τη μνήμη σου, όμως δεν είναι χάρτινες σελίδες στο ημερολόγιο  να τις σκίσεις ή να τις κάψεις για πιο καλά αποτελέσματα. Αντίθετα είναι από εκείνες που έρχονται και σε τυραννούν σαν φαντάσματα ενοχλητικά κάθε λίγο που λένε με πείσμα «μη με ξεχάσεις». Όλο και περισσότερο πιστεύω ότι τις απελπισίες τις δημιουργούμε μόνοι μας. Εννοώ ότι αν δεν συμβαίνει κάτι αντικειμενικά θλιβερό, όλα τα άλλα είναι προσωπική απόφαση «είμαι καλά / δεν είμαι καλά», εσύ αποφασίζεις. Δεν είναι. Θα ήταν. Σε έναν κανονικό κόσμο, σε μια φυσιολογική, ισορροπημένη πραγματικότητα. Εκεί δηλαδή που ζεις σαν κανονικός άνθρωπος, εργάζεσαι, παράγεις, προσφέρεις, απολαμβάνεις, μοιράζεσαι, χαίρεσαι. Στον σημερινό όμως κόσμο, η αίσθηση του «είμαι καλά» ταυτίζεται απόλυτα με το έχω όλα τα καλά . Ποια καλά; Τα ατέλειωτα, αυτά που δεν σταματάς να χρειάζεσαι, αυτά που θέλεις κι άλλα, κι άλλα και ποτέ δε φτάνουν   και τελικά γίνε...

Ο τόπος ως βασικό εργαλείο ανάπτυξης. [Αλίκη Κατσαρού]

Ο τόπος, o κάθε τόπος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τα οποία γίνονται βιώματα και γονίδια για τους κατοίκους, και μαζί, προσελκύουν τους επισκέπτες και τους δημιουργούν αναμνήσεις ζωής. Για παράδειγμα, ως τόπος το Παρίσι, το οποίο είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως, δημιουργεί αναμνήσεις ευρωπαϊκής αστικής εμπειρίας, με καλλιτεχνική, γαστρονομική, αρχιτεκτονική και κοινωνική εμπειρία «ζωής». Οι Μαλδίβες από την άλλη είναι συνυφασμένες με την απόλυτη ξεκούραση και χαλάρωση των αισθήσεων, την αποκοπή από όλα τα στρες του δυτικού πολιτισμού. Ενώ η Αθήνα σημαίνει καλοκαίρι, ξεκούραση, πολιτισμό και πρόσβαση στα νησιά του Αιγαίου. Η Κέρκυρα αλήθεια τι σημαίνει και τι θέλουμε να σημαίνει; Θέλοντας να δώσουμε ταυτότητα στον προορισμό Κέρκυρα, αυθόρμητα, χωρίς μελέτες, στατιστικά κλπ, αρκεί να δούμε πώς εμείς νιώθουμε για τον τόπο μας. Οπωσδήποτε δεν αισθανόμαστε την αυτοπεποίθηση των Παριζιάνων, ούτε όμως διαβιώνουμε ως υπηρέτες των πλουσίων παραθεριστών όπως οι Μαλδιβι...