Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η μύγα [Αλίκη Κατσαρού]

Ανήκω στην οικογένεια των Muscidae. Υπάρχω ως είδος στη γη εδώ και 65 εκατομμύρια χρόνια. Η κανονική μου ζωή, αν δεν ήμουν βιονική, θα ήταν  8 με 10 μέρες. Εγώ όμως προβλέπεται να ζήσω όσο ένας μέσος άνθρωπος, με μια συγκεκριμένη αποστολή: Να καταγράψω τις ανθρώπινες ιστορίες της πόλης.

Μπαίνω σε κουζίνες, σε τουαλέτες, πετάω στον αέρα και προσγειώνομαι στα τραπέζια και τα φαγητά. Οι άνθρωποι λένε «μια μύγα» και προσπαθούν να με εξοντώσουν. Δεν ξέρουν όμως πως είμαι βιονική.

Επειδή έχω την ικανότητα να βρίσκομαι σε πολλά διαφορετικά σημεία ταυτόχρονα, κατορθώνω και συλλέγω γρήγορα και αξιόπιστα το υλικό  που μου χρειάζεται. Οι καλύτερες στιγμές μου είναι όταν βρίσκομαι μέσα στα σπίτια. Εκεί βλέπω όλες τις αλήθειες που βρίσκονται κλεισμένες μέσα από  παράθυρα και πόρτες. Διαπιστώνω πόσο ανασφαλείς είναι οι άνθρωποι, πόσο φοβισμένοι είναι και πόσο καλοί ή πόσο κακοί. Πάντως σχεδόν όλοι είναι ανασφαλείς και φοβισμένοι. Όχι μόνο για τους πολέμους, για την οικονομική κατάσταση και για τις ασθένειες. Πιο πολύ ανασφαλείς είναι για τις σχέσεις της καθημερινότητάς τους.


Αδέλφια καβγαδίζουν χυδαία, ηλικιωμένοι ανησυχούν μήπως πεθάνουν από εγκατάλειψη, σύζυγοι ζουν μονίμως μουτρωμένοι και εργαζόμενοι κακοπερνούν στις δουλειές τους. Η στατιστική μου μελέτη ως τώρα λέει, πως η ράτσα των ανθρώπων, όσο μεγαλώνει σκυθρωπιάζει. Εντάξει, όχι όλοι, αλλά οι περισσότεροι.

Ενώ οι νέοι και τα παιδιά, είναι η χαρά της ζωής. Γελούν πολύ, αποζητούν συνέχεια τη χαρά. Αφού όταν βλέπω νέο ή παιδί να κλείνεται στο δωμάτιό του και να είναι κακόκεφο, το ενοχλώ τόσο πολύ με το θόρυβό μου ώστε να το αναγκάσω να μετακινηθεί από την αδράνειά του και να πάει να βρει τη χαρά έξω, στη ζωή. Νομίζω πως οι νέοι είναι τόσο ευχάριστοι γιατί είναι αθώοι. Και οι ενήλικες όταν είναι αθώοι, είναι οι πιο συμπαθητικοί άνθρωποι. Αλλά δυστυχώς, πληρώνουν σκληρά την αθωότητά τους.

Τον μεγαλύτερο εκνευρισμό, τον παθαίνω όταν πετάω πάνω από τραπέζια όπου μαζεύονται πολλοί ενήλικες. Χθες ας πούμε, είχε μια λιακάδα να, και βγήκα στα καφενεία της πόλης, γιατί εγώ σαν είδος, αυτό κάνω από αρχαιοτάτων χρόνων, ακολουθώ τους ανθρώπους. Στο τραπέζι που διάλεξα για την  συλλογή του υλικού μου, άκουγα τρεις ανθρώπους, ο ένας μάλιστα έμοιαζε και σοφός, γιατί είχε άσπρα μαλλιά και γυαλάκια, σαν καθηγητής, να μιλούν για έναν τέταρτο, με πολύ κακούς χαρακτηρισμούς. Όσο πέρναγε η ώρα, είχα πειστεί πως ο άνθρωπος αυτός είναι απαίσιος και τους είχε βλάψει. Μετά, διαπίστωσα  ότι κανείς από τους τρεις δεν τον γνώριζε προσωπικά. Θύμωσα τόσο πολύ, που  πριν φύγω για το επόμενο τραπέζι λέρωσα την ποικιλία του ούζου τους όσο μπορούσα περισσότερο. Παρότι με έβλεπαν να το κάνω, συνέχισαν να τρώνε. Η λαιμαργία τους, δε σταματούσε πουθενά…

Τώρα, βρίσκομαι  στην αρχή της αποστολής μου. Τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά. Οι καταγραφές μου, προμηνύονται πλούσιες. Θα περάσω από γραφεία τοπικών αρχόντων, από δημόσιες υπηρεσίες, από πανεπιστημιακές αίθουσες, από οικοδομές, από σαλόνια και από πορνεία. Είμαι βέβαιη πως θα συναντήσω πολλούς σπουδαίους ανθρώπους και πολλούς ασήμαντους. Θα γράψω για όλους. Και πριν τελειώσω την αποστολή μου, θα βρεθώ σε μια παιδική χαρά.

Γιατί από τους ανθρώπους, όσα άσχημα κι αν γνωρίσω, αυτό που θέλω να κρατήσω,  είναι το γέλιο τους, τότε  που αντηχούσε χωρίς αντίλαλο, τότε που ήταν όλοι τους παιδιά.







Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2023, Ιούλιος, Κέρκυρα.

Έχουμε τη μεγάλη τύχη να διατηρούμε ένα συμπαθητικό σπίτι στην Κέρκυρα, και έναν μεγάλο έρωτα για την ίδια την Κέρκυρα αλλά και για καθετί ωραίο. Όπως η ίδια η Κέρκυρα.  Πέντε καλοκαίρια δεν κατορθώσαμε να πάμε, για λόγους σημαντικούς και ασήμαντους. Φέτος ήταν υπόσχεση. Εγώ λόγω καταγωγής, έχω περάσει στην Κέρκυρα  περισσότερα από τα μισά καλοκαίρια της ζωής μου. Έχω τόσες αναμνήσεις, όσες δεν έχω για κανένα άλλο μέρος ή συμβάν. Θυμάμαι το αυτοκίνητο του παππού και της γιαγιάς που μας πήγαινε στις δημοφιλείς  παραλίες της εποχής, τον Ίψο, το Πέραμα, τον Άη Γιάννη. Μας πήγαινε και στα ξενοδοχεία, όπου ήταν όλοι φιλόξενοι και περιποιητικοί, περισσότερο με μάς που ήμασταν ντόπιοι, παρά με τους ξένους. Θυμάμαι τα θεόρατα κλαμπ σάντουιτς στο Mira Mare, το κοτόπουλο στο καλαθάκι στο K erkyra Golf και την ταβέρνα στο Πυργί όπου με τσίμπησε μια μέλισσα. Από την πόλη θυμάμαι τα αστραφτερά πεζοδρόμια και τους άδειους δρόμους τα απομεσήμερα, τα ψητά καλαμπόκια, τις άμαξες και τα τρίκλυκλα, ακό

Ο Ηγεμόνας και η Μαίρη

Βάζω απέναντί μου το πρόσωπό της. Είναι μεσήλικη, παντρεμένη, έχει δυο παιδιά, ένα σπίτι, δύο αυτοκίνητα, δυο πιστωτικές, καμία αποταμίευση, γενικώς μικρομεσαία. Στα τέλη του μήνα ζορίζονται αλλά τελικά τα καταφέρνουν με τον σύζυγο, δημόσια υπάλληλος αυτή, στέλεχος επιχείρησης εκείνος.   Έχω βρεθεί μαζί της σε κοινές συναναστροφές δυο τρεις φορές και βρίσκομαι κάθε μέρα στο Facebook . Η Μαίρη είναι η πιο μεγάλη επιτυχία του Ηγεμόνα, όπου ηγεμόνας είναι αυτός που φαντάζεστε. Τον θαυμάζει, τον γεμίζει καρδούλες, ευχές, συγχαρητήρια και συμβουλές.  Και δεν είναι μόνον η Μαίρη, είναι ο  άντρας της Μαίρης, οι φίλοι της Μαίρης, πολλές ακόμα Μαίρες που τον υποστηρίζουν φανατικά, και τον θεωρούν ό, τι καλύτερο μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Τον θεωρούν έναν προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτόμυαλο Ευρωπαίο με σοβαρότητα, εντιμότητα και τόλμη. Έναν πατριώτη που κουράζεται για το καλό της χώρας, που επιτελεί μεταρρυθμίσεις και έργο, που τελικά είναι, αν όχι μεσσίας, σωτήρας. Η Μαίρη ε

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται απαραίτη