Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στο συρτάρι [Αλίκη Κατσαρού]


Ο ουρανός είναι γκρι.

Η καρδιά είναι κόκκινη.
Η δική μου είναι ξεχασμένη στο συρτάρι του ξύλινου γραφείου, στον αριθμό 211 της οδού Τζουλιάνι στη Φλωρεντία. Ο αριθμός 211 είναι μια είσοδος από λευκή βελανιδιά, όμοια με του γραφείου. Σου άνοιγα από το θυροτηλέφωνο, ντριν ακουγόταν σε όλο το κτήριο και η κυρία Τζαγιόλο του δευτέρου είπε 'δώσε στο φίλο σου κλειδί, μη μας ξυπνάτε νυχτιάτικα'. 
Πάνω στο γραφείο, νοικιασμένο κι αυτό μαζί με το ισόγειο δυάρι, απλώναμε τα σχέδια για την εργασία μας. 
Μετά απλώναμε τους εαυτούς μας.
Όχι πάντα με την ίδια σειρά.
Η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε την ίδια ακριβώς εργασία μια που εσύ ήσουν ο βοηθός του καθηγητή μου, εγώ ήμουν η φοιτήτρια.
Επίσης η αλήθεια είναι ότι εσύ είχες ξεκινήσει το γοργό σου βηματισμό στο κουλουάρ της επιτυχίας, την ώρα που εγώ κάπνιζα βαριά τσιγάρα και επισκεπτόμουν τα ιν βογκ μπαρ της πόλης.
Δε θα τα επισκεπτόμουν σου είχα πει αν έμενες μαζί μου τις νύχτες.
Αλλά εσύ έπρεπε να επιστρέφεις στο σπίτι τις νύχτες για να κοιμίζεις το μωρό σου, και να ησυχάζεις τις ενοχές σου χαϊδεύοντας την πλάτη της.
Το μωρό σου ήταν ο εγγονός του καθηγητή σου, η πλάτη της ήταν η πλάτη της κόρης του.
Η Αθήνα έχει πολύ ενδιαφέροντα μπαρ και εγώ μόλις επέστρεψα βρήκα τα in vogue.
Τώρα τα βαρέθηκα τα μπαρ.
Δεν ξέρω αν βαρέθηκα τα μπαρ επειδή χόντρυνα ή χόντρυνα επειδή βαρέθηκα τα μπαρ.
Ξέρω πάντως πως η ελληνική κρίση ρήμαξε και την κοινωνική μου ζωή και το σώμα μου.
Στο γραφείο που εργάζομαι ήρθε τη Δευτέρα ο φάκελος με τα αρχιτεκτονικά σχέδια για ένα ξενοδοχείο στο Κρανίδι. Το όνομά σου ήταν κάτω από το λογότυπο της εταιρίας με κεφαλαία. Πάνω από του πεθερού σου.
Αρχειοθέτησα το φάκελο στο ράφι με τις υποχρεώσεις της Ματίνας.
Εγώ δε θέλω να σε δω.
Για να είμαι ειλικρινής, δε θέλω να με δεις.
Εσύ ένας πρωταθλητής της ζωής, εγώ μια που ξέχασε την κόκκινη καρδιά της μέσα στο συρτάρι ενός γραφείου από βελανιδιά στον αριθμό 211 της οδού Τζουλιάνι στη Φλωρεντία. 
Μέσα άφησα και το κλειδί που αρνήθηκες να πάρεις για να μην ξυπνάς την κυρία Τζαγιόλο και τους άλλους νυχτιάτικα.





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται...

Σήμερα , 17 Νοεμβρίου 2024. [ Αλίκη Κατσαρού ]

  Είχα μια απελπιστικά δύσκολη μέρα. Από αυτές που θες να σβήσεις από τη μνήμη σου, όμως δεν είναι χάρτινες σελίδες στο ημερολόγιο  να τις σκίσεις ή να τις κάψεις για πιο καλά αποτελέσματα. Αντίθετα είναι από εκείνες που έρχονται και σε τυραννούν σαν φαντάσματα ενοχλητικά κάθε λίγο που λένε με πείσμα «μη με ξεχάσεις». Όλο και περισσότερο πιστεύω ότι τις απελπισίες τις δημιουργούμε μόνοι μας. Εννοώ ότι αν δεν συμβαίνει κάτι αντικειμενικά θλιβερό, όλα τα άλλα είναι προσωπική απόφαση «είμαι καλά / δεν είμαι καλά», εσύ αποφασίζεις. Δεν είναι. Θα ήταν. Σε έναν κανονικό κόσμο, σε μια φυσιολογική, ισορροπημένη πραγματικότητα. Εκεί δηλαδή που ζεις σαν κανονικός άνθρωπος, εργάζεσαι, παράγεις, προσφέρεις, απολαμβάνεις, μοιράζεσαι, χαίρεσαι. Στον σημερινό όμως κόσμο, η αίσθηση του «είμαι καλά» ταυτίζεται απόλυτα με το έχω όλα τα καλά . Ποια καλά; Τα ατέλειωτα, αυτά που δεν σταματάς να χρειάζεσαι, αυτά που θέλεις κι άλλα, κι άλλα και ποτέ δε φτάνουν   και τελικά γίνε...

Ο τόπος ως βασικό εργαλείο ανάπτυξης. [Αλίκη Κατσαρού]

Ο τόπος, o κάθε τόπος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τα οποία γίνονται βιώματα και γονίδια για τους κατοίκους, και μαζί, προσελκύουν τους επισκέπτες και τους δημιουργούν αναμνήσεις ζωής. Για παράδειγμα, ως τόπος το Παρίσι, το οποίο είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως, δημιουργεί αναμνήσεις ευρωπαϊκής αστικής εμπειρίας, με καλλιτεχνική, γαστρονομική, αρχιτεκτονική και κοινωνική εμπειρία «ζωής». Οι Μαλδίβες από την άλλη είναι συνυφασμένες με την απόλυτη ξεκούραση και χαλάρωση των αισθήσεων, την αποκοπή από όλα τα στρες του δυτικού πολιτισμού. Ενώ η Αθήνα σημαίνει καλοκαίρι, ξεκούραση, πολιτισμό και πρόσβαση στα νησιά του Αιγαίου. Η Κέρκυρα αλήθεια τι σημαίνει και τι θέλουμε να σημαίνει; Θέλοντας να δώσουμε ταυτότητα στον προορισμό Κέρκυρα, αυθόρμητα, χωρίς μελέτες, στατιστικά κλπ, αρκεί να δούμε πώς εμείς νιώθουμε για τον τόπο μας. Οπωσδήποτε δεν αισθανόμαστε την αυτοπεποίθηση των Παριζιάνων, ούτε όμως διαβιώνουμε ως υπηρέτες των πλουσίων παραθεριστών όπως οι Μαλδιβι...