Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολύτιμες σιωπές [Μαρία Αγάθου]

Έφυγες για τη δουλειά και εγώ σε χαιρέτησα χαρούμενη και ήρεμη. Ήθελα να σου πω ευχαριστώ που είσαι στη ζωή μου, ευχαριστώ που με ‘βλέπεις’ και με βοηθάς όταν ο κόσμος με ρίχνει, μα δεν ήταν της στιγμής. Δεν είσαι δα και έτοιμος για λόγια. Τα λόγια δεν τα ξέρεις,  τα φοβάσαι. Αγαπάς τη σιωπή.  Χρόνια σε θρέφει στην γλυκιά της ασφάλεια.  Έμαθα με τους καιρούς που μαζί περάσαμε,  ότι τα δικά σου λόγια είναι, το φούτερ σου που θα μου δώσεις όταν με βλέπεις να κρυώνω και ας μην έχω πει τίποτα. Τα λόγια σου είναι, όταν χαλάει κάτι,  που λες ‘θα περάσω να το φτιάξω’;  Και έρχεσαι. Τα λόγια σου είναι το διερευνητικό βλέμμα, που ψάχνει στο πρόσωπο μου, να δει την κούραση από τη δουλειά και ύστερα, προλαβαίνεις κάθε μικρό που πάω να κάνω και χωρίς λέξεις μου λες ‘ξεκουράσου…’ Τα λόγια σου είναι αθόρυβες, σχεδόν δυσδιάκριτες πράξεις. 
Εγώ όμως αγαπώ τις λέξεις που εσύ φοβάσαι…  Έψαχνα ώρες ένα ποίημα που να μας χωρά να στο αφιερώσω μα δεν βρήκα τίποτα. Δεν θα στο διάβαζα βέβαια –είπαμε, δεν είσαι έτοιμος για λόγια.  Για μένα το ήθελα- για να μετουσιώσω όλο το μέσα μου σε κάτι πιο ορατό. Κάποια μου φαινόταν βαριά, άλλα γλυκανάλατα, άλλα πολυφορεμένα.  Δεν ξέρω και πολλά από ποίηση και βλαστήμησα  την άγνοιά μου. Ίσως αν ήξερα,  να μπορούσα με τα λόγια άλλων, να πω όσα μου φούσκωναν την ψυχή σαν θάλασσα που θεριεύει από τον άνεμο και ανταριάζει. Έψαξα όλα τα τραγούδια που ήξερα και όλα όσα μαζί ακούγαμε μα και πάλι, κανένα δεν ήταν το κατάλληλο ρούχο για να μας ντύσει. Ένιωθα πως ήθελα να βρω κάτι που να μιλάει για γιορτή. Την γιορτή του να σε ξέρω στην ουσία της ύπαρξής σου, όσο κι αν μου κρύβεσαι στις οικείες σου σιωπές. Γιορτάζω την ηρεμία και την αποδοχή, την κατακτημένη με τα χρόνια, γνώση της έγνοιας σου για μένα.

 Ο άνεμος έξω όντως λυσσομανούσε και κάπου πιο μακριά οι θάλασσες όντως θα ήταν ανταριασμένες μα ήμουν ήρεμη και δεν με ένοιαζε. Άνεμος και βροχή μαζί. Ο Νοέμβρης μας χαιρετούσε θριαμβευτικά. Τράβηξες την λευκή παλιά κουρτίνα και κοίταξες έξω. ‘Κοίτα ένα αρρωστιάρικο χρώμα που έχει ο ουρανός’ μου είπες και εγώ δεν μίλησα, μα απόρησα. ‘Είναι το πιο όμορφο χρώμα’ ήθελα να σου πω- εγώ, εγώ που μισώ τα γκρίζα, εγώ που σιχτιρίζω την βροχή. Που περπατώ στην ανεμοδαρμένη πόλη και βρίζω. Όχι πια. Τώρα αγαπώ την βροχή και τον αέρα γιατί μπορούμε να τα βλέπουμε και να τα ακούμε μαζί, έτσι όπως συζητάμε νωχελικά για τα μικρά και τα μεγάλα, τα σοβαρά και τα αστεία. Τώρα έχει και η κακοκαιρία μια θέση στην καρδιά μου, όπως θέση έχει εκείνο το ‘δικό μας’ καλοκαιρινό ταβερνάκι, με τις γωνιές που μας αρέσει να κρυβόμαστε από τον κόσμο. Εκείνο που θυμίζει σκηνή από ασπρόμαυρη ελληνική ταινία και περιμένω ότι όπου να ναι, θα βγει ο Βέγγος και θα τον λένε Θρασύβουλα και θα μας πει μια αμπελοφιλοσοφία και θα γελάσουμε.  Ναι, το ξέρω ότι στο λέω κάθε φορά και κάθε φορά σου θυμίζω το έργο και κάθε φορά εσύ λες ‘α ναι’ και κάθε φορά χαμογελάω και αγαπώ την ρουτίνα και την επανάληψή μας.
Έτσι όπως ο χρόνος μας σμιλεύει και μας εξημερώνει, έτσι όπως ο έρωτας δεν κοιμάται μα θεριεύει, έτσι όπως αθόρυβα με αγαπάς, έτσι και εγώ, σου λέω αυτό που ποτέ δεν θα διαβάσεις. Σε ευχαριστώ που υπάρχεις μέσα στις εποχές μου και απλώνεις τις σιωπές σου γύρω μου. Τις ξέρω και δεν τις φοβάμαι πια. Τις αγαπώ γιατί είναι δικές σου. Σαν ζεστή κουβέρτα με τυλίγουν για να μπορώ κι εγώ να απλώσω πάνω τους τις πολύχρωμες και φασαριόζες λέξεις μου.  Τυλιγμένοι σε σιωπές και λόγια, αγκαλιασμένοι σαν μορφές σε πίνακα του Κλιμτ ταξιδεύουμε και στροβιλιζόμαστε οι δυο μας στην δίνη του χρόνου. Δεν φοβάμαι πια μην πέσω, δεν φοβάμαι μην χαθώ. Ξέρω ότι δεν μιλάς γιατί έχεις το νου σου σε αυτό που είναι σημαντικό: στο να με κρατάς γερά κοντά σου..

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2023, Ιούλιος, Κέρκυρα.

Έχουμε τη μεγάλη τύχη να διατηρούμε ένα συμπαθητικό σπίτι στην Κέρκυρα, και έναν μεγάλο έρωτα για την ίδια την Κέρκυρα αλλά και για καθετί ωραίο. Όπως η ίδια η Κέρκυρα.  Πέντε καλοκαίρια δεν κατορθώσαμε να πάμε, για λόγους σημαντικούς και ασήμαντους. Φέτος ήταν υπόσχεση. Εγώ λόγω καταγωγής, έχω περάσει στην Κέρκυρα  περισσότερα από τα μισά καλοκαίρια της ζωής μου. Έχω τόσες αναμνήσεις, όσες δεν έχω για κανένα άλλο μέρος ή συμβάν. Θυμάμαι το αυτοκίνητο του παππού και της γιαγιάς που μας πήγαινε στις δημοφιλείς  παραλίες της εποχής, τον Ίψο, το Πέραμα, τον Άη Γιάννη. Μας πήγαινε και στα ξενοδοχεία, όπου ήταν όλοι φιλόξενοι και περιποιητικοί, περισσότερο με μάς που ήμασταν ντόπιοι, παρά με τους ξένους. Θυμάμαι τα θεόρατα κλαμπ σάντουιτς στο Mira Mare, το κοτόπουλο στο καλαθάκι στο K erkyra Golf και την ταβέρνα στο Πυργί όπου με τσίμπησε μια μέλισσα. Από την πόλη θυμάμαι τα αστραφτερά πεζοδρόμια και τους άδειους δρόμους τα απομεσήμερα, τα ψητά καλαμπόκια, τις άμαξες και τα τρίκλυκλα, ακό

Ο Ηγεμόνας και η Μαίρη

Βάζω απέναντί μου το πρόσωπό της. Είναι μεσήλικη, παντρεμένη, έχει δυο παιδιά, ένα σπίτι, δύο αυτοκίνητα, δυο πιστωτικές, καμία αποταμίευση, γενικώς μικρομεσαία. Στα τέλη του μήνα ζορίζονται αλλά τελικά τα καταφέρνουν με τον σύζυγο, δημόσια υπάλληλος αυτή, στέλεχος επιχείρησης εκείνος.   Έχω βρεθεί μαζί της σε κοινές συναναστροφές δυο τρεις φορές και βρίσκομαι κάθε μέρα στο Facebook . Η Μαίρη είναι η πιο μεγάλη επιτυχία του Ηγεμόνα, όπου ηγεμόνας είναι αυτός που φαντάζεστε. Τον θαυμάζει, τον γεμίζει καρδούλες, ευχές, συγχαρητήρια και συμβουλές.  Και δεν είναι μόνον η Μαίρη, είναι ο  άντρας της Μαίρης, οι φίλοι της Μαίρης, πολλές ακόμα Μαίρες που τον υποστηρίζουν φανατικά, και τον θεωρούν ό, τι καλύτερο μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Τον θεωρούν έναν προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτόμυαλο Ευρωπαίο με σοβαρότητα, εντιμότητα και τόλμη. Έναν πατριώτη που κουράζεται για το καλό της χώρας, που επιτελεί μεταρρυθμίσεις και έργο, που τελικά είναι, αν όχι μεσσίας, σωτήρας. Η Μαίρη ε

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται απαραίτη