Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Να εξηγείς πώς, δηλαδή; [Αλίκη Κατσαρού]

Στο cd ο Μεγάλος Ερωτικός του Χατζιδάκι.
Στο τιμόνι τα χέρια μου.
Στη σκάλα που κατέβαινε στην αποβάθρα, τα μάτια μου που σε ακολουθούσαν ως που χάθηκες, για την ακρίβεια ως που το μόνο που φαινόταν ήταν η σόλα του δεξιού σου παπουτσιού πριν χαθεί κι αυτή εντελώς στον υπόγειο σταθμό.
Παρκαρισμένη ως συνήθως παράνομα στην άκρη του πεζοδρομίου μιας χώρας που ευτυχώς δεν απώλεσε ποτέ εντελώς τη μεσογειακή της παραβατικότητα, σκεφτόμουν πως αν θα εισέπραττα  ποτέ κλήση για να κοιτώ τις σόλες σου κάθε φορά που σε άφηνα στο μετρό, θα  την έβγαζα φωτοτυπία ως ενθύμιο ενός ακόμα εβδομαδιάτικου αποχαιρετισμού μας.
Αυτό το απόγευμα έβρεχε πολύ. Τόσο που τα αδιάκοπα κορναρίσματα των Γάλλων πνίγονταν στον ήχο του νερού. Που οι Γαλλίδες δοκίμαζαν το στυλ τους σε συνθήκες αντίξοες για τη φήμη τους. Που κανένας δεν έτρωγε κροκ στα καθίσματα των πεζοδρομίων και που η επιφάνεια του Σηκουάνα έμοιαζε με γκρίζο πάπλωμα γεμάτο καρφίτσες.
Περίμενα με το καλοριφέρ αναμμένο να ξεθολώσουν  τα τζάμια, μπήκα στο ρεύμα της λεωφόρου και δυνάμωσα τη μουσική. Θα μου έλειπες πάλι τόσο πολύ που ξαναμετάνιωσα γιατί δεν είχα πάρει μια κιμωλία να ζωγραφίσω στο σκούρο σεντόνι το περίγραμμά σου καθώς κοιμόσουν. Ύστερα που θα ξύπναγες θα σου έλεγα να μην το μουτζουρώσεις για να ξαπλώνω πάνω του –σου – τις μέρες που θα ξαναλείπεις. Αφού πάλι δε θα έχω το περίγραμμα, θα κοιτώ τον αφρό ξυρίσματός σου στο μπάνιο, το ξυραφάκι σου και θα πλύνω τα δόντια μου με τη δική σου οδοντόβουρτσα χωρίς να σου το πω.
Δευτέρα με Παρασκευή αυτά για μια δουλειά διακόσια χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι.
Για χρόνια.
Στις επισημάνσεις των δικών μου ότι εσύ δε θα έκανες τα ίδια για μένα απλώς δεν απαντούσα. Πίστευα ό, τι κι εσύ. Ότι θα τα καταφέρουμε.
Ούτε τώρα απαντώ.
Είναι δύσκολο να εξηγείς στους άλλους τι σημαίνει τα καταφέρνουμε. Κυρίως όταν από φοιτητές και εργαζόμενοι σε άλλη χώρα, μετονομαστήκαμε  μετανάστες. Κυρίως όταν ο ένας –εγώ εν προκειμένω- στηρίζει το όνειρο του άλλου μικραίνοντας δικά του σχέδια.
Είναι ακόμη πιο δύσκολο όταν μια δεκαετία μετά δεν έχουμε αλλάξει αυτοκίνητο. Ένα και οι δυο.
Όταν τα παιδιά μας φοιτούν στο δημόσιο σχολείο της μέτριας συνοικίας μας και στην Ελλάδα δεν πάμε κάθε καλοκαίρι, στη δε Μύκονο ποτέ.
Πιο σημαντικό όμως είναι να μη χρειάζεται να εξηγείς. 
Να εξηγείς πώς δηλαδή,  ότι ακόμη σήμερα, όταν πρέπει να λείψεις, σε αφήνω στο σταθμό και συνεχίζω να κοιτώ τη δεξιά σου σόλα ως να χαθεί στην αποβάθρα, και ξαναμετανιώνω που δε ζωγράφισα το περίγραμμά σου στο σεντόνι. Κι ας το μουτζουρώσουν το πρωί τα παιδιά.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2023, Ιούλιος, Κέρκυρα.

Έχουμε τη μεγάλη τύχη να διατηρούμε ένα συμπαθητικό σπίτι στην Κέρκυρα, και έναν μεγάλο έρωτα για την ίδια την Κέρκυρα αλλά και για καθετί ωραίο. Όπως η ίδια η Κέρκυρα.  Πέντε καλοκαίρια δεν κατορθώσαμε να πάμε, για λόγους σημαντικούς και ασήμαντους. Φέτος ήταν υπόσχεση. Εγώ λόγω καταγωγής, έχω περάσει στην Κέρκυρα  περισσότερα από τα μισά καλοκαίρια της ζωής μου. Έχω τόσες αναμνήσεις, όσες δεν έχω για κανένα άλλο μέρος ή συμβάν. Θυμάμαι το αυτοκίνητο του παππού και της γιαγιάς που μας πήγαινε στις δημοφιλείς  παραλίες της εποχής, τον Ίψο, το Πέραμα, τον Άη Γιάννη. Μας πήγαινε και στα ξενοδοχεία, όπου ήταν όλοι φιλόξενοι και περιποιητικοί, περισσότερο με μάς που ήμασταν ντόπιοι, παρά με τους ξένους. Θυμάμαι τα θεόρατα κλαμπ σάντουιτς στο Mira Mare, το κοτόπουλο στο καλαθάκι στο K erkyra Golf και την ταβέρνα στο Πυργί όπου με τσίμπησε μια μέλισσα. Από την πόλη θυμάμαι τα αστραφτερά πεζοδρόμια και τους άδειους δρόμους τα απομεσήμερα, τα ψητά καλαμπόκια, τις άμαξες και τα τρίκλυκλα, ακό

Ο Ηγεμόνας και η Μαίρη

Βάζω απέναντί μου το πρόσωπό της. Είναι μεσήλικη, παντρεμένη, έχει δυο παιδιά, ένα σπίτι, δύο αυτοκίνητα, δυο πιστωτικές, καμία αποταμίευση, γενικώς μικρομεσαία. Στα τέλη του μήνα ζορίζονται αλλά τελικά τα καταφέρνουν με τον σύζυγο, δημόσια υπάλληλος αυτή, στέλεχος επιχείρησης εκείνος.   Έχω βρεθεί μαζί της σε κοινές συναναστροφές δυο τρεις φορές και βρίσκομαι κάθε μέρα στο Facebook . Η Μαίρη είναι η πιο μεγάλη επιτυχία του Ηγεμόνα, όπου ηγεμόνας είναι αυτός που φαντάζεστε. Τον θαυμάζει, τον γεμίζει καρδούλες, ευχές, συγχαρητήρια και συμβουλές.  Και δεν είναι μόνον η Μαίρη, είναι ο  άντρας της Μαίρης, οι φίλοι της Μαίρης, πολλές ακόμα Μαίρες που τον υποστηρίζουν φανατικά, και τον θεωρούν ό, τι καλύτερο μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Τον θεωρούν έναν προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτόμυαλο Ευρωπαίο με σοβαρότητα, εντιμότητα και τόλμη. Έναν πατριώτη που κουράζεται για το καλό της χώρας, που επιτελεί μεταρρυθμίσεις και έργο, που τελικά είναι, αν όχι μεσσίας, σωτήρας. Η Μαίρη ε

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται απαραίτη