Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Του Φλεβάρη τα μπλουζ [Αλίκη Κατσαρού]

Δεν ήρθε ακόμα, αλλά έτσι όπως πάντα γκρίζος και κουτσός περνά από τη ζωή μας, δεν έχω ούτε φέτος μεγάλες προσδοκίες. Γεγονός ωστόσο ότι άλλοι ζουν 100 Φλεβάρηδες κι άλλοι 8, κι αυτό κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει. Μου κάνει καλό λοιπόν να ακούω αυτά που μου λες, εσύ και το χαμόγελό σου και να αγαπάω ακόμα και τους Φλεβάρηδες.
“Αρκεί που τους ζούμε”, λες.
Συνήθως τέτοια λες όταν πίνεις κρασί με μπουρμπουλήθρες. Μ’ αρέσεις όταν το ανοίγεις, που σπρώχνεις το φελλό και όταν πετιέται χαμογελάς, γεμίζεις τα ποτήρια και όπως τσουγκρίζεις, γλυκομιλάς ευχές της καλοσύνης. Έχω φυλάξει όλους τους φελλούς από όλους τους αφρώδεις οίνους και τις σαμπάνιες που έχουμε πιει μαζί. Γιατί; Δεν ξέρω. Τη διαφορά μεταξύ αφρώδους οίνου και σαμπάνιας φυσικά την ξέρω. Δεν πειράζει που δεν είναι πάντα σαμπάνια, έτσι δεν είναι; Πάλι χαμογελάς…
Επουσιώδεις βλακείες που δεν κάνουν καμία διαφορά στη ζωή μας είναι η διαφορά μετ
αξύ των κρασιών, του μπλε τυριού με το ροκφόρ, του μεταξιού με το σατέν, του ξύλινου πατώματος με το συνθετικό κ.ο.κ. Και όμως κάνουν. Την κάνουν πιο εύκολη. Όταν ασχολείται κάποιος με αυτά ξεχνάει τα άλλα και αυτό είναι πάρα πολύ καλό. Είναι άγιο. Αρκεί να μην ξεχνάει όλα τα άλλα.
Αν δεν είχα να σκεφτώ τις (ας πούμε) βλακείες, θα σκεφτόμουν όλα τα άλλα. Την άσφαλτο που παίρνει ζωές, τη θάλασσα που παίρνει ζωές, τις εκατοντάδες, χιλιάδες ζωές από 8 ως 88 που βάζουν όλο τους το είναι μέσα σε ένα σκαρί και το παίζουν στοίχημα στις διαθέσεις ενός ανέμου, ενός κύματος, ενός Θεού που φαντάζονται ότι θα τους προστατεύσει...
Με το Φλεβάρη ξεκίνησα. Λες οι απόκριες να είναι γέννημα της ανάγκης να σπάσει το γκρίζο του με χρώματα, χορούς και αστεία; Ακόμη κι έτσι, η δική μου εποχική μελαγχολία δεν ταράζεται. Φέτος, λόγω προ -εκλογικής περιόδου, εντείνεται. Καμιά φορά μετατρέπεται σε αηδία. Όταν συνειδητοποιώ ότι η νοοτροπία και η λειτουργία κάποιων υποψηφίων είναι βαθιά συνυφασμένη με τις ζωές που χάνονται ή που ταλαιπωρούνται.
Ως τις πρώτες βραδιές που θα μυρίζουν δειλά άνοιξη, του Φλεβάρη τα μπλουζ κανείς δε μου τα παίρνει. Ίσως μου είναι και απαραίτητα. Τι θα ήταν η χαρά χωρίς τη λύπη;
Όπως απαραίτητες μου είναι και οι βλακείες των καιρών – η σαμπάνια, το μεταξωτό φουλάρι κτλ, κτλ -, σαν χάδια αποκοιμιστικά της αλήθειας που δεν αντέχεται.
Θα σε ακούω λοιπόν.
Αρκεί που τα ζω του Φλεβάρη τα μπλουζ.
Αρκεί που (τα) ζούμε.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται...

Σήμερα , 17 Νοεμβρίου 2024. [ Αλίκη Κατσαρού ]

  Είχα μια απελπιστικά δύσκολη μέρα. Από αυτές που θες να σβήσεις από τη μνήμη σου, όμως δεν είναι χάρτινες σελίδες στο ημερολόγιο  να τις σκίσεις ή να τις κάψεις για πιο καλά αποτελέσματα. Αντίθετα είναι από εκείνες που έρχονται και σε τυραννούν σαν φαντάσματα ενοχλητικά κάθε λίγο που λένε με πείσμα «μη με ξεχάσεις». Όλο και περισσότερο πιστεύω ότι τις απελπισίες τις δημιουργούμε μόνοι μας. Εννοώ ότι αν δεν συμβαίνει κάτι αντικειμενικά θλιβερό, όλα τα άλλα είναι προσωπική απόφαση «είμαι καλά / δεν είμαι καλά», εσύ αποφασίζεις. Δεν είναι. Θα ήταν. Σε έναν κανονικό κόσμο, σε μια φυσιολογική, ισορροπημένη πραγματικότητα. Εκεί δηλαδή που ζεις σαν κανονικός άνθρωπος, εργάζεσαι, παράγεις, προσφέρεις, απολαμβάνεις, μοιράζεσαι, χαίρεσαι. Στον σημερινό όμως κόσμο, η αίσθηση του «είμαι καλά» ταυτίζεται απόλυτα με το έχω όλα τα καλά . Ποια καλά; Τα ατέλειωτα, αυτά που δεν σταματάς να χρειάζεσαι, αυτά που θέλεις κι άλλα, κι άλλα και ποτέ δε φτάνουν   και τελικά γίνε...

Ο τόπος ως βασικό εργαλείο ανάπτυξης. [Αλίκη Κατσαρού]

Ο τόπος, o κάθε τόπος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τα οποία γίνονται βιώματα και γονίδια για τους κατοίκους, και μαζί, προσελκύουν τους επισκέπτες και τους δημιουργούν αναμνήσεις ζωής. Για παράδειγμα, ως τόπος το Παρίσι, το οποίο είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως, δημιουργεί αναμνήσεις ευρωπαϊκής αστικής εμπειρίας, με καλλιτεχνική, γαστρονομική, αρχιτεκτονική και κοινωνική εμπειρία «ζωής». Οι Μαλδίβες από την άλλη είναι συνυφασμένες με την απόλυτη ξεκούραση και χαλάρωση των αισθήσεων, την αποκοπή από όλα τα στρες του δυτικού πολιτισμού. Ενώ η Αθήνα σημαίνει καλοκαίρι, ξεκούραση, πολιτισμό και πρόσβαση στα νησιά του Αιγαίου. Η Κέρκυρα αλήθεια τι σημαίνει και τι θέλουμε να σημαίνει; Θέλοντας να δώσουμε ταυτότητα στον προορισμό Κέρκυρα, αυθόρμητα, χωρίς μελέτες, στατιστικά κλπ, αρκεί να δούμε πώς εμείς νιώθουμε για τον τόπο μας. Οπωσδήποτε δεν αισθανόμαστε την αυτοπεποίθηση των Παριζιάνων, ούτε όμως διαβιώνουμε ως υπηρέτες των πλουσίων παραθεριστών όπως οι Μαλδιβι...