Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Instadram [Αλίκη Κατσαρού]


-Θες να μάθεις τα μυστικά της ομορφιάς μου;
Εμφανίστηκε σε ένα κουτάκι πάνω δεξιά στην οθόνη με πλούσια κόμη και γλυκανάλατο χαμογελάκι σιγουριάς προς το φακό.
-Του Instadram ή τα κανονικά; θέλω να τη ρωτήσω.
Δεν έκανα ορθογραφικό λάθος, όχι. 
Στην κακή του εκδοχή πρόκειται για drama. 
Στην καλή του για θαύμα. 
Αλλά τώρα θα πούμε για την κακή.
Είναι μια κοπέλα – πωλήτρια σε trendy κατάστημα ρούχων της πόλης- που χωρίς να γνωρίζω τίποτα για εκείνη, τη θεωρώ την απόλυτη ενσάρκωση του dramaτος. Μέχρι που με τρομάζει, δεδομένου ότι έχω κόρη, οι φίλες μου έχουν κόρες και γενικά νοιάζομαι για όλες τις κόρες.
Η κοπέλα στο κατάστημα είναι πολύ κοντή, πολύ αδύνατη και όχι πολύ, αλλά αρκετά άσχημη. Η κοπέλα ντύνεται και βάφεται στην καθημερινότητα ακριβώς όπως θέλει να φαίνεται στο Insta. Περπατά έτσι. Κοιτά έτσι. Μιλά έτσι. Νομίζω πως δε χαμογελά ποτέ.
Η κοπέλα στο Insta είναι ψηλή, λεπτή, αρκετά ενδιαφέρουσα έως και όμορφη. Ντύνεται και βάφεται όπως θα έκανε στην καθημερινότητα, περπατά και κοιτά τον φακό όπως θα έκανε το πρωί στην πόλη. Εννοείται πως δε χαμογελά.
Μπερδευτήκατε;
Αυτή να δείτε.
Έχει τόσο περιπλέξει την εικονική και την πραγματική της φιγούρα που ίσως σύντομα πάψει να τρώει και μόνο θα βάφεται και θα ντύνεται. Σπανίως, για να συντηρείται θα καταπίνει το instafood που φωτογραφίζει.

Το πρόβλημα με αυτήν την -δύο σε ένα - κοπέλα, εκπρόσωπο μιας κοινότητας ανθρώπων, είναι ότι ίσως δυσκολεύεται να ξεχωρίσει το τρισδιάστατο από το επίπεδο, τη σάρκα από το χαρτί, τον οργασμό από την προσποίηση. Ότι πιθανόν αδυνατεί να δει με τη φυσική όραση ανθρώπους και πράγματα, παρά μόνον με τη ματιά του φακού. Ότι ίσως δεν ξέρει να γελάει ούτε  να κλαίει, παρά μόνον ξέρει να παίρνει τη σωστή Insta pose.
Μοιάζει ότι το επόμενο στάδιο θα είναι, η κοπέλα και η κοινότητα των μπερδεμένων με τη social εικόνα τους ανθρώπων, να βιώνουν ακόμη και τα μεγάλα γεγονότα της ζωής τους μέσα από πόζες που θα τα αποδεικνύουν. Θα φωτογραφίζουν τη γέννηση ή το φέρετρο για να μάθει η υφήλιος ότι τα βίωσαν, ως σύγχρονοι ήρωες της εικονικής τους σημαντικής ιστορίας.
Ας σοβαρευτούμε.
Το μαχαίρι καθαρίζει το φρούτο.
Το μαχαίρι σκοτώνει τον άνθρωπο.
Το ίδιο και το Instagram.
Η χρήση του εξαρτάται από την προσωπικότητα, τη ζωή, τα απωθημένα, τα απύθμενα και τα σημαδεμένα καθενός.
Από την πνευματική ένδεια και καμιά φορά την αντικειμενική φτώχεια που την μετατρέπει σε πλούτο μέσω της ψηφιακής πλάνης των ημερών.
Από το συναισθηματικό έλλειμμα, τη μοναξιά, την επιδειξιμανία μιας ψεύτικης ζωής. 
Από το δεν είμαι χαρούμενος και παίζω ψηφιακούς ρόλους αντί να ψάξω τη χαρά στη σάρκινη ζωή μου.
Είναι στενόχωρο, ίσως επικίνδυνο και σίγουρα απολύτως ανοργασμικό.













Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2023, Ιούλιος, Κέρκυρα.

Έχουμε τη μεγάλη τύχη να διατηρούμε ένα συμπαθητικό σπίτι στην Κέρκυρα, και έναν μεγάλο έρωτα για την ίδια την Κέρκυρα αλλά και για καθετί ωραίο. Όπως η ίδια η Κέρκυρα.  Πέντε καλοκαίρια δεν κατορθώσαμε να πάμε, για λόγους σημαντικούς και ασήμαντους. Φέτος ήταν υπόσχεση. Εγώ λόγω καταγωγής, έχω περάσει στην Κέρκυρα  περισσότερα από τα μισά καλοκαίρια της ζωής μου. Έχω τόσες αναμνήσεις, όσες δεν έχω για κανένα άλλο μέρος ή συμβάν. Θυμάμαι το αυτοκίνητο του παππού και της γιαγιάς που μας πήγαινε στις δημοφιλείς  παραλίες της εποχής, τον Ίψο, το Πέραμα, τον Άη Γιάννη. Μας πήγαινε και στα ξενοδοχεία, όπου ήταν όλοι φιλόξενοι και περιποιητικοί, περισσότερο με μάς που ήμασταν ντόπιοι, παρά με τους ξένους. Θυμάμαι τα θεόρατα κλαμπ σάντουιτς στο Mira Mare, το κοτόπουλο στο καλαθάκι στο K erkyra Golf και την ταβέρνα στο Πυργί όπου με τσίμπησε μια μέλισσα. Από την πόλη θυμάμαι τα αστραφτερά πεζοδρόμια και τους άδειους δρόμους τα απομεσήμερα, τα ψητά καλαμπόκια, τις άμαξες και τα τρίκλυκλα, ακό

Ο Ηγεμόνας και η Μαίρη

Βάζω απέναντί μου το πρόσωπό της. Είναι μεσήλικη, παντρεμένη, έχει δυο παιδιά, ένα σπίτι, δύο αυτοκίνητα, δυο πιστωτικές, καμία αποταμίευση, γενικώς μικρομεσαία. Στα τέλη του μήνα ζορίζονται αλλά τελικά τα καταφέρνουν με τον σύζυγο, δημόσια υπάλληλος αυτή, στέλεχος επιχείρησης εκείνος.   Έχω βρεθεί μαζί της σε κοινές συναναστροφές δυο τρεις φορές και βρίσκομαι κάθε μέρα στο Facebook . Η Μαίρη είναι η πιο μεγάλη επιτυχία του Ηγεμόνα, όπου ηγεμόνας είναι αυτός που φαντάζεστε. Τον θαυμάζει, τον γεμίζει καρδούλες, ευχές, συγχαρητήρια και συμβουλές.  Και δεν είναι μόνον η Μαίρη, είναι ο  άντρας της Μαίρης, οι φίλοι της Μαίρης, πολλές ακόμα Μαίρες που τον υποστηρίζουν φανατικά, και τον θεωρούν ό, τι καλύτερο μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Τον θεωρούν έναν προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτόμυαλο Ευρωπαίο με σοβαρότητα, εντιμότητα και τόλμη. Έναν πατριώτη που κουράζεται για το καλό της χώρας, που επιτελεί μεταρρυθμίσεις και έργο, που τελικά είναι, αν όχι μεσσίας, σωτήρας. Η Μαίρη ε

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται απαραίτη