Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βλέπεις λοιπόν, γιατί φοβάμαι;


Φοβάμαι ότι θα πεθαίνω από ασφυξία σε μια μονάδα εντατικής θεραπείας ενώ εσύ θα είσαι στο σπίτι.
Φοβάμαι ότι δεν θα προλάβω να ξεκαθαρίσω το συρτάρι με τα γαλάζια σου γράμματα, πριν τα βρουν άλλοι άνθρωποι, που δεν θα καταλάβουν.
Φοβάμαι ότι δε θα προλάβω να πω όσα θέλω να πω και αυτά δεν είναι μόνον σ’ αγαπώ και συγγνώμη.
Φοβάμαι ότι δε θα φοβάμαι πια τίποτα αν χάσω εσένα.

Κι όλα αυτά, ημέρα Δευτέρα. Αν είναι δυνατόν. Δευτέρα, με πιτζάμες και τηλεόραση ανοιχτή. Δευτέρα γεμάτη ανταποκρίσεις από γεμάτους μανία ρεπόρτερς και παρουσιαστές που προσπαθούν να με πείσουν ότι όσα φοβάμαι δεν είναι αρκετά, ότι πρέπει να φοβάμαι κι άλλο. Ένας νομίζω πως μου έλεγε ότι θα βάλουν το μελανιασμένο από την έλλειψη οξυγόνου σώμα μου σε μια σακούλα γιατί θα έχουν τελειώσει τα φέρετρα και θα το χώσουν σε έναν ομαδικό τάφο με αρκετούς ομοιοπαθείς. Και ότι θα ξεχάσουν να γράψουν πάνω το όνομά μου. Λες και αλήθεια με απασχολεί εμένα αν θα γράψουν πάνω στον τάφο μου το όνομά μου, αν θα έχω καν τάφο. Δε θέλω τάφο, ποτέ δεν ήθελα.


Πιάνω το τηλεκοντρόλ. Πατάω το κουμπί. Τους βουλώνω το στόμα. Κοιτάω την πιτζάμα μου, το χαλί, τα έπιπλα. Παρατηρώ τα αντικείμενα στο σαλόνι, κοιτάω τους τοίχους. Τα πράγματα στο ψυγείο, τα βιβλία στο κομοδίνο κι εκείνο το στρώμα της γυμναστικής στη γωνία πίσω από την πόρτα. Κοιτάω τις πέρλες που μου χάρισες τα Χριστούγεννα. Θα βάψω τους τοίχους, θα μαγειρεύω, θα διαβάζω και θα γυμνάζομαι περιμένοντας ο ιός να μην υπάρχει πουθενά στη χώρα. Και θα φοράω τις πέρλες σου, κατάσαρκα, να παίρνουν τη θερμοκρασία μου σαν να ήσουν εσύ και να σε ζεσταίνω.

Οι δρόμοι όλης της χώρας είναι άδειοι, όλοι είναι στα σπίτια με τους δικούς τους, κι εσύ το ίδιο. Με τους δικούς σου.
Όλοι γράφουν στους λογαριασμούς τους στο διαδίκτυο #ΜένουμεΣπίτι.
Εγώ #ΜένωΣπίτιΜόνη.
Βλέπεις λοιπόν γιατί φοβάμαι;

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται...

Σήμερα , 17 Νοεμβρίου 2024. [ Αλίκη Κατσαρού ]

  Είχα μια απελπιστικά δύσκολη μέρα. Από αυτές που θες να σβήσεις από τη μνήμη σου, όμως δεν είναι χάρτινες σελίδες στο ημερολόγιο  να τις σκίσεις ή να τις κάψεις για πιο καλά αποτελέσματα. Αντίθετα είναι από εκείνες που έρχονται και σε τυραννούν σαν φαντάσματα ενοχλητικά κάθε λίγο που λένε με πείσμα «μη με ξεχάσεις». Όλο και περισσότερο πιστεύω ότι τις απελπισίες τις δημιουργούμε μόνοι μας. Εννοώ ότι αν δεν συμβαίνει κάτι αντικειμενικά θλιβερό, όλα τα άλλα είναι προσωπική απόφαση «είμαι καλά / δεν είμαι καλά», εσύ αποφασίζεις. Δεν είναι. Θα ήταν. Σε έναν κανονικό κόσμο, σε μια φυσιολογική, ισορροπημένη πραγματικότητα. Εκεί δηλαδή που ζεις σαν κανονικός άνθρωπος, εργάζεσαι, παράγεις, προσφέρεις, απολαμβάνεις, μοιράζεσαι, χαίρεσαι. Στον σημερινό όμως κόσμο, η αίσθηση του «είμαι καλά» ταυτίζεται απόλυτα με το έχω όλα τα καλά . Ποια καλά; Τα ατέλειωτα, αυτά που δεν σταματάς να χρειάζεσαι, αυτά που θέλεις κι άλλα, κι άλλα και ποτέ δε φτάνουν   και τελικά γίνε...

Ο τόπος ως βασικό εργαλείο ανάπτυξης. [Αλίκη Κατσαρού]

Ο τόπος, o κάθε τόπος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τα οποία γίνονται βιώματα και γονίδια για τους κατοίκους, και μαζί, προσελκύουν τους επισκέπτες και τους δημιουργούν αναμνήσεις ζωής. Για παράδειγμα, ως τόπος το Παρίσι, το οποίο είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως, δημιουργεί αναμνήσεις ευρωπαϊκής αστικής εμπειρίας, με καλλιτεχνική, γαστρονομική, αρχιτεκτονική και κοινωνική εμπειρία «ζωής». Οι Μαλδίβες από την άλλη είναι συνυφασμένες με την απόλυτη ξεκούραση και χαλάρωση των αισθήσεων, την αποκοπή από όλα τα στρες του δυτικού πολιτισμού. Ενώ η Αθήνα σημαίνει καλοκαίρι, ξεκούραση, πολιτισμό και πρόσβαση στα νησιά του Αιγαίου. Η Κέρκυρα αλήθεια τι σημαίνει και τι θέλουμε να σημαίνει; Θέλοντας να δώσουμε ταυτότητα στον προορισμό Κέρκυρα, αυθόρμητα, χωρίς μελέτες, στατιστικά κλπ, αρκεί να δούμε πώς εμείς νιώθουμε για τον τόπο μας. Οπωσδήποτε δεν αισθανόμαστε την αυτοπεποίθηση των Παριζιάνων, ούτε όμως διαβιώνουμε ως υπηρέτες των πλουσίων παραθεριστών όπως οι Μαλδιβι...