Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άλλο ένα κάδρο στον τοίχο [Αλίκη Κατσαρού]

 Τα κτίρια έμοιαζαν αφύσικα ψηλά και ασύμμετρα στον χτισμένο λόφο της Παλιάς Πόλης. Ήταν πάντως γοητευτικά μέσα στο σκοτάδι της γενικής απαγόρευσης έτσι όπως μαρτυρούσαν τη ζωή μέσα από το κίτρινο χρώμα των φωτισμένων παραθύρων. Κοιτούσα με σχεδόν κουτσομπολίστικη περιέργεια το δικό σου.


Έστειλα μήνυμα.

Μου άνοιξες την πόρτα με αυτό το χαμόγελο που καμία σχέση δεν έχει με τα «καλώς ήρθατε» της τυπικής ευγένειας, είναι πολύ πιο ευγενικό, είναι αληθινό.

Όλο και πιο όμορφο γινόταν το σπίτι σου, δεν μπορούσα να προσδιορίσω τις αλλαγές, αλλά  ήταν και πάλι πιο όμορφο. Πήρα τη θέση που παίρνω πάντα στις σπάνιες επισκέψεις μου. Στην κόκκινη πολυθρόνα που κοιτά το τζάκι, εσύ κάθησες όπως πάντα στα αριστερά μου, πάντα πιο αριστερά μου.

Αφού μου πρόσφερες τσάι φυσικά.

Έστριψες τσιγάρο.

Ρώτησα γιατί.

Είπες γιατί μου αρέσει. Αυτό ήθελα να ακούσω.

Ρώτησες τι με φέρνει στην Παλιά Πόλη. Μην μου πεις εγώ, είπες χαμογελώντας.


Όχι εσύ. Η ερημιά,  απάντησα. Ήθελα να δω την πόλη έρημη μήπως αλλάξω γνώμη, μήπως την αγαπήσω ξανά. Μου είναι πια αδύνατον. Στο διπλανό από σένα παράθυρο φαίνεται στον τοίχο κρεμασμένο άλλο ένα κάδρο με το Δημοτικό Θέατρο που γκρεμίστηκε. Το ίδιο και στο απέναντι. Το πρόβλημα δεν είναι το κάδρο. Το πρόβλημα είναι ότι έχουν περάσει 117 χρόνια από την οικοδόμησή του και 67 από την κατεδάφισή του και ακόμη κλαίμε το θέατρο, χωρίς να έχουμε κατορθώσει να φτιάξουμε ένα καινούργιο όπως το θέλουμε. Κρεμάμε μόνον παλιά κάδρα σε αυτήν την πόλη, το καταλαβαίνεις;

Οι μεγάλες αγάπες δεν τελειώνουν ποτέ, είπες πάλι χαμογελώντας.

Αδύνατον. Έχει πολλά υπόγεια ρεύματα που εξανεμίζουν την αγάπη, την εξουδετερώνουν. Περνούν μέσα από κρυμμένες στοές, γνωστές  μόνον σε μερικά φαντάσματα Βενετών, αυτοί κανονίζουν, αυτοί ξέρουν γιατί δε χτίζεται κανένα θέατρο.

Και όχι μόνο δε χτίζεται κάτι καινούργιο αλλά ξεπουλιέται κιόλας
η ιστορία που άρχισε μόλις είχε γκρεμιστεί το θέατρο. Τα επόμενα κάδρα στα σπίτια της πόλης θα απεικονίζουν την παραλία των παιδικών μας χρόνων, το ορόσημο του ελληνικού τουρισμού με τις ψάθινες καλύβες και τα αιωνόβια δέντρα.

Μεγάλωσες, είπες χωρίς να χαμογελάσεις αυτή τη φορά.

Μετά περπάτησα το λιμάνι και αναλογίστηκα όλες τις φορές που έφτασα ως την προκυμαία αλλά ποτέ δεν έβγαλα εισιτήριο τελικά…

 

 

 

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται...

Ο Ηγεμόνας και η Μαίρη

Βάζω απέναντί μου το πρόσωπό της. Είναι μεσήλικη, παντρεμένη, έχει δυο παιδιά, ένα σπίτι, δύο αυτοκίνητα, δυο πιστωτικές, καμία αποταμίευση, γενικώς μικρομεσαία. Στα τέλη του μήνα ζορίζονται αλλά τελικά τα καταφέρνουν με τον σύζυγο, δημόσια υπάλληλος αυτή, στέλεχος επιχείρησης εκείνος.   Έχω βρεθεί μαζί της σε κοινές συναναστροφές δυο τρεις φορές και βρίσκομαι κάθε μέρα στο Facebook . Η Μαίρη είναι η πιο μεγάλη επιτυχία του Ηγεμόνα, όπου ηγεμόνας είναι αυτός που φαντάζεστε. Τον θαυμάζει, τον γεμίζει καρδούλες, ευχές, συγχαρητήρια και συμβουλές.  Και δεν είναι μόνον η Μαίρη, είναι ο  άντρας της Μαίρης, οι φίλοι της Μαίρης, πολλές ακόμα Μαίρες που τον υποστηρίζουν φανατικά, και τον θεωρούν ό, τι καλύτερο μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Τον θεωρούν έναν προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτόμυαλο Ευρωπαίο με σοβαρότητα, εντιμότητα και τόλμη. Έναν πατριώτη που κουράζεται για το καλό της χώρας, που επιτελεί μεταρρυθμίσεις και έργο, που τελικά είναι, αν όχι μεσσίας, σωτήρα...

Σήμερα , 17 Νοεμβρίου 2024. [ Αλίκη Κατσαρού ]

  Είχα μια απελπιστικά δύσκολη μέρα. Από αυτές που θες να σβήσεις από τη μνήμη σου, όμως δεν είναι χάρτινες σελίδες στο ημερολόγιο  να τις σκίσεις ή να τις κάψεις για πιο καλά αποτελέσματα. Αντίθετα είναι από εκείνες που έρχονται και σε τυραννούν σαν φαντάσματα ενοχλητικά κάθε λίγο που λένε με πείσμα «μη με ξεχάσεις». Όλο και περισσότερο πιστεύω ότι τις απελπισίες τις δημιουργούμε μόνοι μας. Εννοώ ότι αν δεν συμβαίνει κάτι αντικειμενικά θλιβερό, όλα τα άλλα είναι προσωπική απόφαση «είμαι καλά / δεν είμαι καλά», εσύ αποφασίζεις. Δεν είναι. Θα ήταν. Σε έναν κανονικό κόσμο, σε μια φυσιολογική, ισορροπημένη πραγματικότητα. Εκεί δηλαδή που ζεις σαν κανονικός άνθρωπος, εργάζεσαι, παράγεις, προσφέρεις, απολαμβάνεις, μοιράζεσαι, χαίρεσαι. Στον σημερινό όμως κόσμο, η αίσθηση του «είμαι καλά» ταυτίζεται απόλυτα με το έχω όλα τα καλά . Ποια καλά; Τα ατέλειωτα, αυτά που δεν σταματάς να χρειάζεσαι, αυτά που θέλεις κι άλλα, κι άλλα και ποτέ δε φτάνουν   και τελικά γίνε...