Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λυπούμαστε πάρα πολύ [Αλίκη Κατσαρού]

 Εμείς τη Μεγάλη Εβδομάδα ψωνίσαμε με μεγάλη χαρά τα τσιλίχουρδα, τα αλλαντικά και το κρασί μας.

Τη Μεγάλη Πέμπτη, βάψαμε τα αυγά μας.

Σιδερώσαμε τα ρούχα μας για το δείπνο του Μ. Σαββάτου και στις 8 υποδεχτήκαμε τον ένα και μοναδικό φίλο μας που η απαγόρευση βόλευε να μας επισκεφθεί ώστε να γιορτάσουμε μαζί την Ανάσταση.

Ανάψαμε τις λαμπάδες μας πάνω στο τραπέζι, φάγαμε ωραιότατα, τσουγκρίσαμε τα αυγά μας και τα ποτήρια μας και ευχηθήκαμε Χριστός Ανέστη. Η ώρα ήταν εννιά. Κι εμείς νόμιμοι.

Ο φίλος μας ήταν χαρούμενος μαζί μας κι εμείς μαζί του. Σκέφτηκε ότι θα ρισκάρει να μείνει λίγο παραπάνω από την απαγόρευση. Η αλήθεια όμως είναι ότι μας πήρε η ώρα. Πήγε σχεδόν δώδεκα όταν σαν τη Σταχτοπούτα ετοιμάστηκε να πάει στο αμάξι του αλλά…

Τον πρόλαβαν τα πυροτεχνήματα. Μας πρόλαβαν…

Ο Δήμος μας, πέταξε πυροτεχνήματα στις 12, την ώρα που εμείς νιώθαμε το vivere pericolosamente στο αίμα μας, σκεπτόμενοι τα €300 του προστίμου εάν τσάκωναν τον φίλο μας καθ’ οδόν.

Μείναμε στο μπαλκόνι μας έκπληκτοι, για λίγο ακόμη μαζί, να κοιτάμε και να φωτογραφίζουμε από ένα ξέφωτο του μπετόν τα εντυπωσιακά βεγγαλικά. Προφανώς δεν απευθύνονταν σε εμάς. Εμείς ήμασταν σχεδόν νόμιμοι. Πάντως σίγουρα ήμασταν στο μπετόν και όχι στη Σπιανάδα.



Από τη Σπιανάδα είδαμε φωτογραφίες της Ανάστασης. 

Όπως είδαμε και των μπότηδων. Καθώς και διαβάσαμε περιγραφές ότι οι μπότηδες είναι τεράστιοι, χρωματιστοί, με κορδέλες . Είδαμε και κάποιους σαν αυτόν της φωτό και τρομάξαμε λίγο είναι η αλήθεια. Αλήθεια, χρώματα, κορδέλες και χολιγουντιανά βεγγαλικά είναι τα συστατικά του περίφημου  Κερκυραϊκού Πάσχα ;



Ίσως μας νομίζετε για εμμονικούς.

Εμμονικούς με το Κερκυραϊκό Πάσχα.

Η αλήθεια είναι πως είμαστε εμμονικοί, αλλά όχι με το Πάσχα. Είμαστε εμμονικοί με τον πολιτισμό και την αλήθεια του. Με το σημαίνον και το σημαινόμενο κάθε πράξης και δράσης. Είμαστε εμμονικοί με την αυθεντικότητα, την πραγματικότητα και μισούμε τα κατασκευάσματα των καιρών.

Δεν ανεχόμαστε να  βάφονται με παρδαλά χρώματα οι πολύτιμες στιγμές μας. Μας είναι βαρύ. Πιο βαρύ από την τόρτσα, τη σκόλα και το φλάμπουρο που ασκώνουν οι αγαπημένοι μας συμπολίτες στης Μητροπόλεως και στον Αμλέτο.

Το Πάσχα μας δεν αντέχει άλλο βάρος κακογουστιάς, καιροσκοπισμού και ασχετοσύνης. Κατ’ επέκταση ούτε η πόλη μας.  Ούτε ο πολιτισμός μας.

Λυπούμαστε πάρα πολύ για ό, τι συνέβη και πιο πολύ για ό,τι έπεται.

Προλαβαίνουμε άραγε να σώσουμε κάτι;

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Ηγεμόνας και η Μαίρη

Βάζω απέναντί μου το πρόσωπό της. Είναι μεσήλικη, παντρεμένη, έχει δυο παιδιά, ένα σπίτι, δύο αυτοκίνητα, δυο πιστωτικές, καμία αποταμίευση, γενικώς μικρομεσαία. Στα τέλη του μήνα ζορίζονται αλλά τελικά τα καταφέρνουν με τον σύζυγο, δημόσια υπάλληλος αυτή, στέλεχος επιχείρησης εκείνος.   Έχω βρεθεί μαζί της σε κοινές συναναστροφές δυο τρεις φορές και βρίσκομαι κάθε μέρα στο Facebook . Η Μαίρη είναι η πιο μεγάλη επιτυχία του Ηγεμόνα, όπου ηγεμόνας είναι αυτός που φαντάζεστε. Τον θαυμάζει, τον γεμίζει καρδούλες, ευχές, συγχαρητήρια και συμβουλές.  Και δεν είναι μόνον η Μαίρη, είναι ο  άντρας της Μαίρης, οι φίλοι της Μαίρης, πολλές ακόμα Μαίρες που τον υποστηρίζουν φανατικά, και τον θεωρούν ό, τι καλύτερο μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Τον θεωρούν έναν προοδευτικό, σύγχρονο, ανοιχτόμυαλο Ευρωπαίο με σοβαρότητα, εντιμότητα και τόλμη. Έναν πατριώτη που κουράζεται για το καλό της χώρας, που επιτελεί μεταρρυθμίσεις και έργο, που τελικά είναι, αν όχι μεσσίας, σωτήρας. Η Μαίρη ε

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται απαραίτη

Σήμερα , 17 Νοεμβρίου 2024. [ Αλίκη Κατσαρού ]

  Είχα μια απελπιστικά δύσκολη μέρα. Από αυτές που θες να σβήσεις από τη μνήμη σου, όμως δεν είναι χάρτινες σελίδες στο ημερολόγιο  να τις σκίσεις ή να τις κάψεις για πιο καλά αποτελέσματα. Αντίθετα είναι από εκείνες που έρχονται και σε τυραννούν σαν φαντάσματα ενοχλητικά κάθε λίγο που λένε με πείσμα «μη με ξεχάσεις». Όλο και περισσότερο πιστεύω ότι τις απελπισίες τις δημιουργούμε μόνοι μας. Εννοώ ότι αν δεν συμβαίνει κάτι αντικειμενικά θλιβερό, όλα τα άλλα είναι προσωπική απόφαση «είμαι καλά / δεν είμαι καλά», εσύ αποφασίζεις. Δεν είναι. Θα ήταν. Σε έναν κανονικό κόσμο, σε μια φυσιολογική, ισορροπημένη πραγματικότητα. Εκεί δηλαδή που ζεις σαν κανονικός άνθρωπος, εργάζεσαι, παράγεις, προσφέρεις, απολαμβάνεις, μοιράζεσαι, χαίρεσαι. Στον σημερινό όμως κόσμο, η αίσθηση του «είμαι καλά» ταυτίζεται απόλυτα με το έχω όλα τα καλά . Ποια καλά; Τα ατέλειωτα, αυτά που δεν σταματάς να χρειάζεσαι, αυτά που θέλεις κι άλλα, κι άλλα και ποτέ δε φτάνουν   και τελικά γίνεσαι ένας μαραθωνοδρ