Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα ζευγάρια [Αλίκη Κατσαρού]

 Ήταν πανέμορφη. Ξανθή με λεία επιδερμίδα και λεπτά χαρακτηριστικά. Ήταν ξεκούραστη. Έμοιαζε ευχαριστημένη. Εκείνος έσκυψε πάνω της. Φίλησε απαλά το μάγουλο, το μέτωπο. Tέλος τα χείλη. Ήταν το τελευταίο φιλί. Το τελευταίο άγγιγμα μετά από 72 χρόνια κοινής ανάσας.

Αγαπώ τα ζευγάρια.

Τα αληθινά ζευγάρια.

Τα ζευγάρια που ανασαίνουν τον ίδιο αέρα.

Που αγαπούν την ίδια αμμουδιά, ονειρεύονται τα ίδια ταξίδια, καμιά φορά βλέπουν και το ίδιο όνειρο.

Αγαπώ τα ζευγάρια που καρδιοχτυπούν για τις ίδιες αγωνίες.

Που χύνουν το ίδιο δάκρυ για τις συμφορές του κόσμου.

Που γελούν συχνά.

Αγαπώ τα ζευγάρια που διαβάζουν τις ίδιες ειδήσεις.

Τα ζευγάρια που ψηφίζουν άλλο κόμμα.

Που διαλέγουν το ίδιο απορρυπαντικό για τα ρούχα, χωρίς να το ξέρουν.

Αγαπώ τα ζευγάρια που ανάβουν κεριά στην κρεβατοκάμαρα, κι όταν μεγαλώσουν ανάβουν κεριά στο τραπέζι του βραδινού.

Αγαπώ τα ζευγάρια που αυτή είναι η πριγκίπισσά του.

Και που αυτός είναι πρίγκιπας.

Που τα θέλω της δεν βασανίζουν τα δικά του.

Που τα θέλω του δεν κυριεύουν την αυτοτέλειά της.

Τα ζευγάρια που τις Παρασκευές λιώνουν στα σεντόνια του πόθου και το πρωί του Σαββάτου ψωνίζουν στη λαϊκή με μια οικολογική τσάντα καθένας στο χέρι.



Αγαπώ τα ζευγάρια που φωνάζουν δυνατά το παράπονό τους.

Που ακούνε προσεκτικά το παράπονό τους.

Που το σβήνουν με αληθινές, γενναίες πράξεις.

Αγαπώ τα ζευγάρια που δεν είναι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.

Αγαπώ τα ζευγάρια που αν ήταν πράγμα δε θα ήταν κάδρο, θα ήταν βιβλίο.

Αγαπώ τα ζευγάρια που ο ένας μπαίνει στον άλλο, παραμένοντας ο εαυτός του.

Το γκντουμπ μέσα στο χώμα πόνεσε όπως κάθε αποχωρισμός. Όπως κάθε απαίσιος, επίπονος χωρισμός κάθε ζευγαριού που δεν μπόρεσε να είναι σαν τα ζευγάρια που αγαπώ, σαν τα ζευγάρια που όσα ηλιοβασιλέματα και αν δουν, κρατούν τα χέρια τους σφιχτά ως την ανατολή που έρχεται.

Θυμάσαι; 

Είπες να, πάει, έδυσε. Αυτό ήταν…

 

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σώπα ανόητε! [Αλίκη Κατσαρού]

Όσοι έχουμε περάσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σαν τον Τσιόδρα, δεν είναι κανόνας. Όλοι θυμόμαστε αρκετούς που το κύριο τους ενδιαφέρον εξαντλούταν στις χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, των οποίων τη λάντζα έκαναν πάντα οι φοιτητές.  Θυμόμαστε άλλους που ναρκισσίζονταν από το ύψος της πανεπιστημιακής έδρας με νεαρές φοιτήτριες και άλλους που εντελώς αδιάφοροι, μετά από μικρή ή μεγάλη πορεία στα γράμματα και τις επιστήμες, εξασφάλιζαν τα οικονομικο-κοινωνικά προνόμια του ακαδημαϊκού και περνούσαν από τα αμφιθέατρα όπως οι τουρίστες από την πλατεία Συντάγματος. Επίσης, όσες νέες και ωραίες έχουμε περάσει από μικρά και μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία συνοδεύοντας ηλικιωμένους γονείς ή μικρά παιδιά, σίγουρα θυμόμαστε αρκετούς από τους άρρενες ιατρούς να απλώνουν την σεξιστική τους νοοτροπία στο χώρο, θεωρώντας μας αυτονόητα θύματα της λευκής τους μπλούζας.  Το αίσθημα ανωτερότητας πολλών γιατρών δεν εξαντλείται...

Σήμερα , 17 Νοεμβρίου 2024. [ Αλίκη Κατσαρού ]

  Είχα μια απελπιστικά δύσκολη μέρα. Από αυτές που θες να σβήσεις από τη μνήμη σου, όμως δεν είναι χάρτινες σελίδες στο ημερολόγιο  να τις σκίσεις ή να τις κάψεις για πιο καλά αποτελέσματα. Αντίθετα είναι από εκείνες που έρχονται και σε τυραννούν σαν φαντάσματα ενοχλητικά κάθε λίγο που λένε με πείσμα «μη με ξεχάσεις». Όλο και περισσότερο πιστεύω ότι τις απελπισίες τις δημιουργούμε μόνοι μας. Εννοώ ότι αν δεν συμβαίνει κάτι αντικειμενικά θλιβερό, όλα τα άλλα είναι προσωπική απόφαση «είμαι καλά / δεν είμαι καλά», εσύ αποφασίζεις. Δεν είναι. Θα ήταν. Σε έναν κανονικό κόσμο, σε μια φυσιολογική, ισορροπημένη πραγματικότητα. Εκεί δηλαδή που ζεις σαν κανονικός άνθρωπος, εργάζεσαι, παράγεις, προσφέρεις, απολαμβάνεις, μοιράζεσαι, χαίρεσαι. Στον σημερινό όμως κόσμο, η αίσθηση του «είμαι καλά» ταυτίζεται απόλυτα με το έχω όλα τα καλά . Ποια καλά; Τα ατέλειωτα, αυτά που δεν σταματάς να χρειάζεσαι, αυτά που θέλεις κι άλλα, κι άλλα και ποτέ δε φτάνουν   και τελικά γίνε...

Ο τόπος ως βασικό εργαλείο ανάπτυξης. [Αλίκη Κατσαρού]

Ο τόπος, o κάθε τόπος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τα οποία γίνονται βιώματα και γονίδια για τους κατοίκους, και μαζί, προσελκύουν τους επισκέπτες και τους δημιουργούν αναμνήσεις ζωής. Για παράδειγμα, ως τόπος το Παρίσι, το οποίο είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως, δημιουργεί αναμνήσεις ευρωπαϊκής αστικής εμπειρίας, με καλλιτεχνική, γαστρονομική, αρχιτεκτονική και κοινωνική εμπειρία «ζωής». Οι Μαλδίβες από την άλλη είναι συνυφασμένες με την απόλυτη ξεκούραση και χαλάρωση των αισθήσεων, την αποκοπή από όλα τα στρες του δυτικού πολιτισμού. Ενώ η Αθήνα σημαίνει καλοκαίρι, ξεκούραση, πολιτισμό και πρόσβαση στα νησιά του Αιγαίου. Η Κέρκυρα αλήθεια τι σημαίνει και τι θέλουμε να σημαίνει; Θέλοντας να δώσουμε ταυτότητα στον προορισμό Κέρκυρα, αυθόρμητα, χωρίς μελέτες, στατιστικά κλπ, αρκεί να δούμε πώς εμείς νιώθουμε για τον τόπο μας. Οπωσδήποτε δεν αισθανόμαστε την αυτοπεποίθηση των Παριζιάνων, ούτε όμως διαβιώνουμε ως υπηρέτες των πλουσίων παραθεριστών όπως οι Μαλδιβι...